Razer Project Ariana: dynamiczna projekcja dla większej immersji w grze

Obraz ulubionej gry nie musi kończyć się na ramkach monitora. Razer zaprezentował technologię, która pozwoli na rozszerzenie powierzchni wyświetlania na całą ścianę. W jaki sposób ma działać system projekcyjny Ariana?

  1. W jaki sposób Ariana łączy się z komputerem?
  2. Jaką część świata gry wyświetla?
  3. Czy samodzielnie rozpoznaje kształty i dostosowuje do nich obraz?
  4. Czy może pracować również jako typowy projektor 4K?

Chroma kolejnej generacji

Na tegorocznych targach CES najwięcej uwagi skupił na sobie wyposażony w trzy ekrany laptop Valerie. Tymczasem to niejedyny oryginalny projekt zaprezentowany przez Razera, a na równie wiele uwagi zasługuje prototypowy projektor Ariana. Jego zadaniem jest rozszerzenie zakresu wyświetlania rozgrywki poza powierzchnią ekranu.

Innowacyjny projekt ma być kolejnym etapem rozwoju technologii Chroma, obecnej dziś we wszystkich nowych produktach Razera z podświetleniem RGB. Projektor Ariana wyposażono w soczewkę typu „rybie oko”, dwie kamery 3D do określania głębi przestrzeni, sensory mierzące poziom oświetlenia, a także dwa złącza DisplayPort (wejścia i wyjścia) do podłączenia z komputerem.

Jeszcze większa immersja

Zasada działania jest zaskakująco prosta, a zademonstrowane na targach rezultaty prezentowały się naprawdę obiecująco. Ariana wykorzystuje zaawansowany system dynamicznego przetwarzania danych, wokół monitora wyświetlając obraz dostosowany do kształtu i rozmiaru pokoju, a także elementów jego wystroju.

Otrzymana projekcja przedstawia tę część świata gry, która z powodu ograniczonej rozdzielczości nie zmieściła się w polu widzenia ekranu. Zamiast więc go w całości bądź na krawędziach duplikować, rozszerza widok na całą ścianę. Z systemem mają być kompatybilne wszystkie gry, które wspierają Razer Chroma, a więc m.in. "Call of Duty: Black Ops 3", "Shadow Warrior 2" i "Overwatch".

Poza trybem gamingowym wskazano jeszcze dwa zastosowania Ariany: wyświetlanie barw w sposób zintegrowany z innymi urządzeniami z podświetleniem RGB Chroma, a także typową projekcję w rozdzielczości 4K.

Zobacz również: Google Stadia chwalona przez deweloperów

Coraz popularniejszy trend

Na aktualnym etapie nowy projektor Razera jest jedynie prototypem, a premiera jego finalnej wersji ma nastąpić do końca roku. Do tego czasu liczba zgodnych gier i urządzeń z pewnością się zwiększy, a o samej Arianie dowiemy się nieco więcej. Obecnie pozostaje ona ciekawą inicjatywą, której sukces w dużej mierze może zależeć od finalnej ceny.

Warto również wspomnieć że sam pomysł nie jest nowy – ponad 4 lata wcześniej jego realizacji w uboższej wersji podjął się Microsoft, planując jego wykorzystanie w Xbox One pod nazwą IllumiRoom. Projekt zawieszono, dwa lata temu inicjując prace nad następcą o nazwie RoomAlive. Niewykluczone więc, że w przyszłości również gracze konsolowi doczekają się odpowiednika Ariany.

Źródło: materiały prasowe, Razer

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Technologie:

Co łączy termity i ludzi? Kask od Volvo uratuje rowerzystę: zatrzyma samochód, jeśli będzie ryzyko wypadku WD VelociRaptor 1 TB - twardziel dla entuzjasty Intel Ivy Bridge - plan wydawniczy (częściowo) potwierdzony! 5 najciekawszych gadżetów z targów CeBIT 2010 (wideo) Konkurs! Wygraj Clone+ Home Edition 150 iPad „ugotowany” w mikrofalówce! Pencil Printer - drukarka na ołówki; odsłona druga Meble na kino domowe przyszłości? Technologia UMA w nowym Samsungu SGH-P180 Oldschoolowy odtwarzacz mp3 od Mintpass Mapa dla nowoczesnego turysty

Popularne w tym tygodniu:

Japończycy chcą oświetlić niebo sztucznymi meteorami. Przygotowania już prawie skończone