Inteligentne rowery LeEco: wbudowana nawigacja, fitness tracker i komunikator

Po debiucie w samochodach nadchodzi pora na Androida w rowerach. Zadania podjęło się chińskie LeEco, instalując na nowoczesnych jednośladach spory wyświetlacz. Jakie funkcje mają zaoferować entuzjastom?

  1. Jakie podzespoły i system operacyjny zarządzają funkcjami rowerów?
  2. Czy wyposażono je w odtwarzacz muzyki i pulsometr?
  3. Z jakich części będą konstruowane i jaką wagę osiągną?
  4. Kiedy mają pojawić się w sprzedaży?

Futurystyczne rowery w dwóch odsłonach

Nowość zaprezentowano na targach CES, a produkcją zajmie się chińska firma Le.com, wytwarzająca elektronikę pod marką LeEco. Istniejące od 2004 roku przedsiębiorstwo osiągnęło sporą rozpoznawalność jako producent m.in. popularnych smartfonów i telewizorów. Innowacyjne rowery mają być przepustką do kolejnego, lukratywnego segmentu rynku.

Na targach zapowiedziano dwa modele jednośladów: szosowy (Smart Road) i górski (Smart Mountain). Oba stworzono z myślą o rynku amerykańskim, choć ekspansja na inne rynki nie jest wykluczona. Rowery łączą w sobie nowoczesne wzornictwo, najwyższej klasy części i rozwiązania kojarzone dotąd wyłącznie z inteligentną elektroniką.

Oparte na włóknie węglowym i skomputeryzowane

Oba modele wyposażono w 4-calowy wyświetlacz umieszczony w centralnej części kierownicy. Za obliczenia odpowiada 4-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 410 wspierany przez 4 GB pamięci RAM, natomiast energię zapewnia akumulator o pojemności 6000 mAh. System operacyjny to zmodyfikowana wersja Androida w wersji 6.0.

Wśród funkcjonalności wodoodpornego jednoślada (IP54) znalazły się: nawigacja o profilu rowerowym (mapy HERE), odtwarzacz muzyki w trybie online i offline (wbudowane wyjście słuchawkowe), komunikator pozwalający na połączenia z innymi jednośladami LeEco, śledzenie i odtwarzanie tras, alarm przeciwkradzieżowy, pulsometr, kamera, głośnik i wiele innych.

Wariant szosowy waży 8.4 kg, a jego masę zredukowano dzięki wykonaniu z włókien węglowych: ramy Toray T700, widelca, sztycy, kierownicy oraz kół. Z przodu zastosowano pojedynczą przekładnię, tylnią znacznie rozbudowując. Model przerzutek to dobrze znane Shimano Deore, natomiast hamulce wykonano w technologii dual pivot.

Zobacz również: Asus Pro Essential PU500

Model górski waży 12.2 kg i również korzysta z ramy Toray T700 oraz kierownicy z włókien węglowych. Znalazł się tu jeszcze przedni amortyzator SR Suntour XCR Air, a koła otrzymały sporą średnicę 27.5”. Budowa obu przekładni jest zbliżona do wersji szosowej, przerzutki są identyczne, wzmocniono jednak zastosowany tutaj mechanizm hamulców hydraulicznych.

Odważne spojrzenie w przyszłość

Choć dziś oba rowery mogą wydawać się jedynie ciekawostką dla zamożnych entuzjastów, niewykluczone że tak będzie wyglądać przyszłość w branży jednośladów. Wskazuje na to rozwój innych urządzeń i oczekiwania samych cyklistów, a wśród nich prezentacja na CES spotkała się ze sporym zainteresowaniem.

Na futurystyczne urządzenia przyjdzie jednak Amerykanom sporo zaczekać, gdyż ich rynkowy debiut zapowiedziano dopiero na drugą połowę bieżącego roku. Ze względu na odległy termin sprzedaży nie ujawniono jeszcze dokładnych cen, jednak należy się spodziewać że rowery uplasują się w segmencie premium.

Źródło: materiały prasowe, LeEco

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Technologie:

Cyfrowo-analogowe notatki: pisz na papierze, czytaj z ekranu Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie 15.07, czyli Dzień bez telefonu komórkowego. Dziwne to święto Niezwykłe urządzenia: największe, najszybsze i najdroższe maszyny świata Julian Assange: drzazga w tyłku prezydenta. WikiLeaks ujawnia to, co władze chcą ukryć "Spagettifikacja". Co się stanie, jeżeli wpadniesz do czarnej dziury? Zmiana czasu. Dlaczego dwa razy w roku przestawiamy zegarki? Jak brzmi liczba pi? Długa historia płyty CD. Czy srebrny krążek ma jeszcze przyszłość? Współczesne czołgi i pojazdy bojowe Wojska Polskiego. Ten sprzęt ma nas obronić Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Rok 1984: 35 lat temu Macintosh rzucił wyzwanie Wielkiemu Bratu Rosyjski Air Force One. Tak wygląda wnętrze osobistego samolotu Władimira Putina To lata! Najdziwniejsze samoloty pionierów lotnictwa Lotniskowiec z lodu. Projekt niezwykłego okrętu z czasów drugiej wojny światowej Konstruktor rzuca wyzwanie planowemu starzeniu. Lampa Dysona wytrzyma 37 lat Te samoloty mają nas bronić! Jakim sprzętem dysponuje polskie lotnictwo? Cuda techniki, które działają bez prądu Współczesne lotniskowce. Najpotężniejsze okręty, jakie kiedykolwiek pływały po morzach 11 zapomnianych konkurentów PlayStation: Jaguar, Amiga CD32, Apple Pippin i inne Najlepsze śmigłowce szturmowe dla polskiej armii Jeden z nich to chińska podróbka. Potrafisz wskazać, który? Genialny naukowiec wymyślił Internet na nowo. Poświęcił na to 40 lat życia Najlepsze małe, bezprzewodowe głośniki. Co oferują Harman Kardon, Creative, Marshall i Polk Audio?

Popularne w tym tygodniu:

Chiny. Kamery pomogą sprawdzić, czy studenci nie śpią na zajęciach Robotyzacja. Polska daleko w tyle za Czechami i Słowacją Ożywcie nasze klocki - Lego, gry i technologie IFA 2019. Tak wyglądają największe technologiczne targi od środka [WIDEO] Kalifornia. Roboty zastąpią dostawców na Uniwersytecie Purdue