DR!FT: sterowane smartfonem samochody o wiernie odwzorowanej mechanice jazdy

Niewielkie auta RC zdążyliśmy już poznać jako mało realistyczne zabawki. DR!FT jest zupełnie inny, a oferowany przez niego realizm przenosi rozrywkę na zupełnie nowy poziom. Jak działają modele o charakterystyce jazdy prawdziwych aut?

  1. W jaki sposób odbywa się sterowanie autami DR!FT?
  2. Na ile znacząco możemy je modyfikować w aplikacji?
  3. Na jaki czas jazdy wystarcza wbudowana bateria?
  4. Czy auta są w stanie jeździć po każdej gładkiej nawierzchni?

Realizm jazdy jako główny cel projektu

Swoją wizję niemiecki startup wciela w życie już od listopada 2014 roku, kiedy rozpoczął pierwsze prace nad prototypem. Po dwóch latach budowy i testowania kolejnych wersji produkt w finalnym kształcie jest już gotowy, a kampania na Kickstarterze za kilkadziesiąt godzin dobiegnie końca. Ustanowiony na niej cel udało się przekroczyć około trzykrotnie.

Idea przedsiębiorczych Niemców była całkiem prosta w założeniu i skomplikowana w realizacji: stworzyć modele samochodów do wyścigów i driftu przy zachowaniu realistycznej mechaniki znanej z aut pełnowymiarowych. Oznaczało to przeskalowanie każdej wartości: rozmiaru, prędkości, drogi hamowania i wielu innych.

Modele wykonano ze wzmocnionego poliamidu, nadając im dużą wytrzymałość na ewentualne zderzenia i upadki. Każde auto ma długość 107 mm, jest wykonane w skali 1:43 i może się poruszać na każdej gładkiej powierzchni. Sterowanie i wszystkie obliczenia na potrzeby symulacji odbywają się na smartfonie, połączonym z modelem przez Bluetooth.

Intuicyjne sterowanie i tuning samochodu

Zabawę rozpoczyna naładowanie przez złącze USB wbudowanego akumulatora nie różniącego się od tych znanych z m.in. dronów. Zajmuje to 30 minut i zapewnia drugie tyle czasu jazdy. Z modelem łączymy się przez dedykowaną aplikację (Adnroid i iOS), a w niej dokonujemy wszystkich ustawień. Pierwszym wartym rozważenia jest jeden z trybów jazdy: od uproszczonego po profesjonalny.

W oprogramowaniu wybieramy również typ napędu (AWD, RWD lub FWD), dokonujemy tuningu, balansujemy między nad- i podsterownością. Automatycznie dokonuje się natomiast symulacja masy pojazdu, ustalonej na 1600 kg.

Do wyboru mamy jeden z dwóch samochodów różniących się silnikami, których pracę odwzorowują: czerwony 3.4l V6 TwinTurbo o mocy 565 KM (570Nm) lub srebrny 5.2l V8 o mocy 550 KM (600 Nm). Oba domyślnie dysponują napędem na tylną oś i prędkością maksymalną 7.2 km/h (2 m/s).

Zobacz również: Pierwsze wrażenia: Asus Transformer

Sterowanie jest intuicyjne: na ekranie smartfona wyświetlają się trzy tarcze (prędkość, obroty, paliwo/temperatura), a modelem sterujemy dotykając trzech sekcji ekranu bądź przesuwając po nich palcem. Aplikacja wspiera wibracje i odtwarza wszystkie realistyczne dźwięki pracy silnika (zależny od modelu), hamowania oraz opon.

Twórcy zawczasu pomyśleli o eksploatacji nie tylko w kwestii wytrzymałego nadwozia: zastosowane w autach opony nie ulegają realnemu zużyciu. Odbywa się ono wyłącznie wirtualnie, wpływa na mechanikę jazdy i wymaga „wymiany” wyłącznie w oprogramowaniu.

Rozsądna cena doceniona przez wspierających

Kampania produktu dobiega właśnie końca, a startup od dłuższego czasu może już świętować sukces. Innowacyjny pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem, którego nie ostudziła cena 139 Euro za pojedynczy samochód i perspektywa oczekiwania na wysyłki do sierpnia przyszłego roku. Co ciekawe, ich produkcja odbędzie się w Niemczech.

Ambitnemu startupowi pozostaje życzyć sukcesu w zmianie postrzegania zabawy zdalnie sterowanymi modelami. Sprowadzonymi w ostatnich latach do poziomu tanich plastikowych zabawek bądź absurdalnie drogich konstrukcji tworzonych indywidualnie przez największych pasjonatów. Najwyższy czas na kompromis, a wraz z nim kolejne zastosowanie i tak nieodłącznych smartfonów.

Źródło: materiały prasowe, DR!FT

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Technologie:

Nurkujące drony i łodzie jak statki kosmiczne: osobisty sprzęt do podróży pod wodą Sprzedawca w sklepie komputerowym - zawód ograniczonego zaufania Broń, która nie zabija. Wojna przyszłości: wszystko zniszczone, żadnych zabitych 8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Xanadu - zapomniany przodek WWW. Kto naprawdę wymyślił hipertekst? Bezpowrotnie tracimy dane. Nic po nas nie zostanie – ostrzega wiceprezes Google’a V3 - mordercza stonoga Hitlera. Największe działo drugiej wojny testowano w Międzyzdrojach „Das Marsprojekt”. Marsjańska misja Wernhera von Brauna z 1952 roku Jak prasa pisała o Internecie w 1988 roku? Quiz Gadżetomanii: Kto to powiedział? Dopasuj cytaty do znanych postaci! Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Kosmiczne technologie, których używamy na co dzień Tego używaliśmy przed internetem. Skazane na zapomnienie stare nośniki danych Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu? Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Tego się po Apple nie spodziewałeś. 13 nieznanych faktów Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Algorytm zabijania. Skynet istnieje i dzięki big data decyduje, kogo trzeba uśmiercić