uSens Fingo: sterowanie dłońmi w VR dedykowane urządzeniom mobilnym

Interakcje w VR już wkrótce mają być intuicyjne i satysfakcjonujące. Nie chodzi jednak o kolejne rozwiązania dla flagowych urządzeń, a o produkt dla mobilnej części graczy. Jakie możliwości ma oferować niewielkie akcesorium Fingo?

  1. Kto stworzył nowatorski produkt?
  2. Jakimi parametrami pracy się charakteryzuje?
  3. W ilu wersjach wyposażenia będzie oferowany?
  4. Z iloma modelami headsetów jest obecnie kompatybilny?

Mobilny VR na bocznym torze

Branża VR rozwija się z ogromną dynamiką, jednak nietrudno zauważyć że wiele z premierowych produktów i akcesoriów to urządzenia flagowe bądź z takowymi kompatybilne. Wirtualna rzeczywistość w mobilnej odsłonie przez wielu producentów jest traktowana jako budżetowy substytut, przez co o innowacjach w tej dziedzinie słyszymy niewiele.

Już wkrótce mobilni gracze mogą jednak zyskać istotne udogodnienie w prowadzonych rozgrywkach. Oficjalnie zapowiedziano akcesorium o nazwie Fingo, stworzone i rozwijane przez startup uSens, z siedzibą w USA i oddziałami w Chinach. Ich produkt ma być najbardziej intuicyjnym sposobem kontroli, jaki powstanie dla smartfonowych gogli.

Śledzenie nie tylko dłoni

Zakładany na headset Fingo wyposażono w technologię śledzenia dłoni w czasie rzeczywistym, zarówno w AR jak i VR. Ma ona umożliwić szybką i precyzyjną interakcję przy pomocy ruchów dłoni i nadgarstka, śledzonych przez zestaw czujników. Akcesorium dysponuje kątem widzenia 90°, zasięgiem pracy 5 metrów i rejestrowaniem powyżej 60 kl/s.

Fingo nie śledzi wyłącznie dłoni – jest w stanie także rozpoznawać ruchy głową oraz przemieszczanie się użytkownika. Produkt powstanie w trzech wersjach: podstawowej, Color oraz Power. Druga z nich została rozbudowana o dodatkowe kamery dedykowane AR, a topowa posiada wbudowany procesor Snapdragon. Wszystkie pracują pod kontrolą otwartego oprogramowania.

Niepewna przyszłość ciekawego pomysłu

Na wyrokowanie o dalszych losach Fingo jest jeszcze o wiele zbyt wcześnie, choć już na tym etapie cieszy fakt, że mobilna odmiana AR/VR nie przez wszystkich producentów sprzętu jest ignorowana. Tkwi w niej przecież spory potencjał.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Aktualnie gogle są kompatybilne wyłącznie z Google Cardboard oraz Gear VR, ale twórcy będą zabiegać o współpracę z największymi markami. O przyszłości Fingo zdecydują w największej mierze właśnie negocjacje z rynkowymi potęgami, a także odzew developerów.

Źródło: materiały prasowe, uSens

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

TYLKO U NAS: ViReMED - słynna polska chirurg wchodzi do branży VR Sposoby na chorobę symulatorową Jak uruchomiony przez Crytek program VR First zmieni branżę gier? Pytamy twórców Crysisa Gear VR - wirtualna rzeczywistość według Samsunga [kompendium wiedzy] Chernobyl VR to polski projekt, który zdobył rozgłos na całym świecie The Walking Dead w VR! StarVR: nowe gogle, które mogą zmienić wszystko Samsung Gear VR kupimy w salonach.T-Mobile będzie sprzedawał gogle HTC Vive Cosmos - nowy VR na PC. Data premiery, cena i garść szczegółów 12 najlepszych filmów w 360-stopniach. Dla tych widoków warto mieć gogle VR Drift: świetny pomysł na wykorzystanie VR. Shooter z perspektywy lecącego pocisku! ALICE VR - twórca polskiej przygodówki na OculusRift zdradza sekrety produkcji Samsung tworzy kontroler do Samsung Gear VR