Nowe wytyczne Steam: koniec z grafikami koncepcyjnymi udającymi screenshoty

Nasilające się problemy z wydawcami gier nie umknęły uwadze Valve. Pierwszym etapem poprawy sytuacji na Steamie ma być wiarygodność publikowanych tam zrzutów ekranu. Co jeszcze ma się zmienić?

  1. Czym są spowodowane zmiany polityki Valve?
  2. Czy grafiki koncepcyjne zupełnie znikną ze Steama?
  3. O czym jeszcze przypomniano deweloperom?
  4. Kiedy spodziewać się wdrożenia zapowiedzianych zmian?

Nieuczciwość jako sposób na sprzedaż

Marketing w branży gier wideo poczyna sobie coraz śmielej, narażając się zarówno użytkownikom, jak i platformom dystrybucji. Pierwsi z nich są często wprowadzani w błąd mylnym przedstawieniem gameplay’u i oprawy graficznej, a drudzy obarczani ogromną ilością zwrotów nieudanych produkcji. Tracą wszyscy, ale w kierunku poprawy sytuacji dzieje się niewiele.

Najlepszym przykładem były kontrowersje związane z niedawno wydanym „No Man’s Sky” – w strefie screenshotów na Steamie nie znalazł się ani jeden rzeczywisty zrzut ekranu, a materiały wideo prezentowały grę daleko odbiegającą od stanu faktycznego. Po niezliczonych protestach społeczności graczy wydawca finalnie umożliwił zwrot feralnego tytułu.

Ocena "No Man's Sky" na Steamie mówi sama za siebie

Przejrzyste zasady prezentowania gier

Dobre wieści napłynęły od właściciela platformy Steam – deweloperzy udostępniający na niej gry otrzymali od Valve nowe wytyczne. Dział ze zrzutami ekranu ma być odtąd zarezerwowany wyłącznie dla screenshotów prezentujących samą rozgrywkę z perspektywy gracza. Znikną z niego grafiki koncepcyjne, prerenderowane zdjęcia, grafiki z listami nagród i im podobne.

Co ważne, wydawca nie musi ich usuwać – ich publikacja wciąż jest dozwolona, jednak w sekcjach innych niż dział ze zrzutami ekranu. Jako przykład Valve podaje grę „Dota 2”, na której karcie zastąpiono właśnie grafiki koncepcyjne faktycznymi screenshotami.

Drugą część rozporządzenia stanowi przypomnienie o właściwym oznaczaniu treści nieodpowiednich dla nieletnich użytkowników. Choć nie jest to ani informacja nowa ani zaskakująca, wciąż istnieją deweloperzy którzy w wyniku pośpiechu bądź niedbałości potrafią o niej zapominać.

"DOTA 2" kusi na Steamie już wyłącznie dwoma zwiastunami i faktycznymi zrzutami ekranu

Zobacz również: Google Stadia chwalona przez deweloperów

Aktualizacja już wkrótce

Nie wiadomo ile czasu mają wydawcy na dostosowanie się do nowych reguł korzystania z platformy, jednak za wskazówkę można uznać nadciągającą aktualizację Steama. Discovery Update 2.0 ma zadebiutować już za kilka tygodni i niewykluczone że w tym właśnie czasie należy opis swojej gry adekwatnie poprawić.

Równie niejasne są planowane mechanizmy wykrywania takich nadużyć i kar za ich dokonywanie. Niewykluczone że włodarze z Valve są jeszcze w trakcie opracowywania strategii postępowania w 2017 roku i stąd ta dyplomatyczna cisza. Jedno jest pewne: czas pobłażliwości dla nieuczciwych deweloperów nieuchronnie dobiega końca.

Źródło: materiały prasowe, Valve

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Rozrywka:

12 najdziwniejszych ras kotów na świecie Potwór Robespierre, przebiegły Napoleon. Assassin's Creed: Unity pokazuje nieznaną twarz bohaterów rewolucji francuskiej Sqworl, skracacz linków, który wcale taki krótki nie jest Australijczycy (może) dostaną brutalne gry Togetherville: Facebook dla dzieci. Czy to ma sens? Tak powstaje żołnierz klasy Spartan - reklama Halo: Reach [aktualizacja] Babeczki dla fana Guitar Hero Zaskakujący reżyser trzeciej części Zmierzchu Serwis dla znajomych chce być źródłem informacji? Po co Facebookowi hashtagi? Nie do pomyślenia: niskobudżetowy Emmerich Firefox będzie jak Chrome? Mozilla zapowiada istotne zmiany Youtube dostało nowy ekran końcowy filmów

Popularne w tym tygodniu:

Czesi wymyślili antysmogowe piwo. Rozdawali je za darmo