Razer Raiju i Nacon Revolution: profesjonalne kontrolery do esportu na PS4

Sony nawiązało współpracę z Razerem i Naconem, a jej rezultatem są nowe kontrolery do PS4. Oba oferują odmienne funkcjonalności i niezwykle zaawansowaną konstrukcję. Czym będą się różnić od klasycznych Dualshocków 4?

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Czy oba kontrolery są wyłącznie przewodowe?
  2. Czy w Razer Raiju możemy skrócić skok przycisków?
  3. Jak duży jest kąt wychylenia analogów w Nacon Revolution?
  4. Kiedy oba premierowe produkty pojawią się w Europie?

Kontrolery dla najbardziej wymagających

Wymagania esportowców daleko wykraczają poza oczekiwania hobbystycznych graczy, z czego chętnie korzystają producenci. Trend nie omija także gamingu konsolowego, któremu dedykuje się nie tylko akcesoria, ale choćby i monitory spersonalizowane pod ten typ rozgrywki. Tym razem oferta rozszerza się o dwa rozbudowane kontrolery od renomowanych marek.

Rozczarują się niestety entuzjaści rozwiązań bezprzewodowych – Razera Raiju oraz Nacona Revolution z konsolą połączy 3-metrowy przewód USB. Choć na czas przechowywania lub transportu można go odłączyć, w rozgrywce będzie nieodzowny. Z jednej strony decyzję motywowała zapewne pogoń za jak najkrótszym czasem reakcji, z drugiej – może ona zniechęcić część graczy.

Dwie zupełnie odmienne konstrukcje

Razer Raiju to wariant z symetrycznie ułożonymi analogami, wyposażony ponadto w dwa dodatkowe bumpery i kolejne dwa spusty z możliwością wymiany. Na froncie umieszczono panel sterowania funkcjami multimedialnymi, a poniżej audio jack do podłączenia słuchawek. Analogi producent okrył dwiema poprawiającymi chwyt, wymiennymi gumkami.

Kontroler wyposażono w przełącznik zatrzymujący spusty, a także specjalny tryb zapewniający im zwiększoną responsywność. Czas reakcji możemy również zwiększyć poprzez ustawienie krótszego skoku dla poszczególnych przycisków. Na zapis czterech rodzajów dynamicznie przełączanych ustawień otrzymujemy dwa profile.

Razer Raiju

Nacon Revolution przypadnie do gustu zwolennikom analogów w asymetrycznym rozmieszczeniu. Producent zwiększył ponadto ich kąt wychylenia do 46°, a na padzie umieścił także 8-kierunkowy krzyżak i cztery dodatkowe przyciski szybkiego dostępu.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Waga kontrolera jest zależna wyłącznie od naszych preferencji – możemy ją dostosować przy pomocy sześciu odważników ulokowanych w dwóch wewnętrznych zasobnikach. Profili ustawień możemy zapisać aż cztery, a obejmują one mapowanie przycisków, dostosowanie czułości analogów i spustów czy przypisanie makr.

Nacon Revolution

Premiera jeszcze w tym roku

Oba kontrolery mają pojawić się w sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, jednak ich cen jeszcze nie ujawniono. Wiadomo natomiast, że w Europie na pewno pojawią się w wyznaczonym terminie. Oba będą również kompatybilne z wszystkimi wariantami PlayStation 4.

Posiadacze tych konsol mają więc powody do zadowolenia – w samym środku sezonu prezentowego Sony pojawi się z naprawdę ciekawymi pomysłami na upgrade. Na drodze do sprzedażowego sukcesu nowych produktów Razera i Nacona mogą stanąć jedynie dwa czynniki: wizja 3-metrowego przewodu w poprzek pokoju oraz zaporowa cena.

Źródło: materiały prasowe, Sony, Razer, Nacon

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Konsole:

Razer Junglecat, czyli zamień smartfon w Nintendo Switcha Smach Z: desktopowe gry na konsoli mieszczącej się w kieszeni Sony PlayStation 4 Pro z obsługą 4K i HDR. Co musisz o niej wiedzieć? Oculus Rift, PlayStation VR czy HTC Vive: które gogle VR osiągną największy sukces? PlayStation VR: znamy szczegóły związane z przystawką PlayStation VR: znamy dokładną specyfikację Na PlayStation VR będziemy grać na siedząco Wiemy więcej o Project Scorpio. Konsola silniejsza niż PS4 Pro? Armiga i inne retro konsole to nostalgiczne oszustwo. Staroszkolne granie nie umarło PlayStation 4 czy Xbox One? [Waszym zdaniem - podsumowanie] PlayStation VR: Przystawka zwiększająca moc PS4 jest wielkości konsoli Nintendo Wii! Sony: na PlayStation VR nie chcemy zarabiać