Onix VR Pulsar: high-endowe gogle VR z zakrzywionym ekranem 4K i odświeżaniem 120 Hz

Największą przeszkodą na drodze upowszechnienia się technologii VR wciąż pozostają ceny zakupu sprzętu. Nie przeszkodziło to jednak firmie Onix VR w zapowiedzeniu produktu prawdziwie premium. Co mają oferować gogle Pulsar?

  1. Jakie korzyści ma Pulsarowi zapewnić zakrzywiony ekran?
  2. Czy producent przewiduje wersję bezprzewodową?
  3. W jaki sposób będzie łączył się z komputerami PC?
  4. Na jaki termin zaplanowano premierę?

Debiut młodego startupu

Onix Virtual Reality to startup założony przez 22-letniego Kanadyjczyka. Marka ma zaledwie cztery miesiące, a jej debiutanckim produktem mają być zaawansowane gogle VR, specyfikacją przewyższające wszystkie produkty konkurentów. Tym bardziej że będą korzystać z podzespołów, które powstaną dopiero w przyszłym roku.

Zakrzywiony ekran i modularna konstrukcja

Planowany headset Pulsar ma być wykonany z lekkich i wytrzymałych materiałów, a jego modularna konstrukcja ma umożliwiać dalszą rozbudowę. Ekran ma wyświetlać rozdzielczość 4K z odświeżaniem 120 Hz, a jego zakrzywiona konstrukcja zapewni większe pole widzenia i upora się z problemem aberracji chromatycznej.

Podstawowy model będzie łączył się z PC przy pomocy złącza USB typu C ze wsparciem Thunderbolt 3. Wszystkie sensory zostaną zintegrowane w obudowie, do której trafi również technologia śledzenia wzroku i renderowania tych obszarów ekranu, w kierunku których spoglądamy. Ma to zwolnić jak najwięcej zasobów komputera i zwiększyć płynność rozgrywki.

Dołączane w przyszłości moduły mają umożliwić Pulsarowi przede wszystkim bezprzewodową i niezależną od komputera pracę. Co ciekawe, znajdą się wśród nich również warianty oferujące zestaw dodatkowych sensorów. Gogle mają operować w autorskim, software’owo – hardware’owym ekosystemie OSVR (Open Source Virtual Reality).

Odważna inicjatywa już wkrótce na Kickstarterze

Projekt jest obecnie na etapie prototypu wyposażonego w wyświetlacze ze smartfona LG G Flex 2, a najbliższy upgrade urządzenia zaplanowano na najbliższe miesiące. Producent negocjuje obecnie warunki dostarczenia odpowiednich ekranów z różnymi producentami. Kampania na Kickstarterze ma natomiast wystartować już pod koniec bieżącego roku.

Zobacz również: Gadżet tygodnia: Oculus Rift

Jeszcze większego rozmachu inicjatywie dodaje fakt, że sam szef firmy Onix nie wie jeszcze jakie podzespoły zapewnią Pulsarowi obiecane 4K w 120 Hz. Ambitny CEO opiera się na założeniu, że w 2017 z całą pewnością zadebiutują układu GPU zdolne tego dokonać. W dodatku mają się pojawić na tyle szybko, aby umożliwić Pulsarowi sklepową premierę w 4. kwartale przyszłego roku.

Nie przeszkodziło to we wstępnej wycenie podstawowego modelu headsetu Pulsar – jego koszt ma się mieścić pomiędzy 800 a 1000 dol. Już wkrótce dzięki Kickstarterowi dowiemy się więc jak dużym zaufaniem (ewentualnie optymizmem) potrafią się wykazać indywidualni inwestorzy i czy produkt pozbawiony szczegółowej specyfikacji otrzyma swoją szansę na debiut.

Źródło: materiały prasowe, Onix VR

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Technologie:

Poznaj Justina, kosmicznego robota TVP1 HD startuje dzisiaj w nocy Haleron iLet Minni HAL - nie dość, że ładny, to jeszcze niedrogi Nokia N95 startuje Co kandydaci na prezydenta sądzą o nowych technologiach? Sprawdzamy! 570 megapikseli, 74 sensory CDD i rozmiar samochodu... Plakaty minionego tygodnia [20-26.06] Co zrobić, aby Eksplorator Windows wyświetlał prawidłowo dyski USB Sensio 3D - standard zapisu 3D Bliżej OLED-ów z rolki LG R590 czyli wchodzimy w 3D Jadalne kredki. Smacznego