Qualcomm Snapdragon VR820: rewolucyjny zestaw VR - nie potrzebuje komputera ani smartfona

Gogle VR nie muszą być jedynie zewnętrznym ekranem, mogą także pracować jako niezależne urządzenia. Tym tropem podążył Qualcomm, prezentując model VR820. Czym już wkrótce chce do nich przekonać producentów?

  1. Do jakiego sposobu użytkowania dedykowane są VR820?
  2. Jaką rozdzielczość matryc oferują?
  3. Ile kamer w nich umieszczono?
  4. Czy posiadają funkcję tłumienia hałasu?

Kompromis o sporych możliwościach

Segment urządzeń do VR zdążył się już podzielić na trzy grupy, zależnie od sposobu ich działania. Pierwsza to niezwykle wydajne rozwiązania takie jak HTC Vive i przeznaczone do współpracy z wydajnymi komputerami PC. Druga to proste gogle, od cardboardów po nieco bardziej złożone, lecz wciąż pasywne konstrukcje, wymagające smartfona do obliczeń i wyświetlania.

Trzecią i kompromisową są gogle samodzielne i bezprzewodowe, uniezależnione od innych urządzeń. Z roku na rok są to konstrukcje coraz bardziej zaawansowane, a zaprezentowany podczas IFA 2016 Qualcomm Snapdragon VR820 jest tego świetnym przykładem. Zastosowane w nim technologie dają spore nadzieje na dalszy rozwój tego typu urządzeń.

Topowy procesor i podwójne 1440p

Za obliczenia odpowiada flagowy produkt producenta, procesor Snapdragon 820 dysponujący układem GPU Adreno 530. Obraz z częstotliwością 70 Hz wyświetlają dwa ekrany AMOLED, każdy o rozdzielczości 1440 × 1440. Komunikację bezprzewodową umożliwia WiFi 802.11ac oraz Bluetooth 4.2. Nie zabrakło wbudowanego żyroskopu, akcelerometru oraz magnetometru.

Gogle wyposażono w dwie pary kamer. Zewnętrzna odpowiada za śledzenie położenia, rozpoznaje gesty oraz analizuje głębię. Z kolei wewnętrzna śledzi ruch gałek ocznych, dzięki czemu renderowany jest tylko ten obszar, na jaki spogląda użytkownik. Headset wyposażono także w cztery mikrofony, które odpowiadają za aktywne filtrowanie i wytłumianie hałasu z otoczenia.

Rozstrzygnięcie w najbliższych miesiącach

Snapdragon VR820 to headset o przemyślanej i zaawansowanej konstrukcji. Nawet porównując go z produktami nieco innego przeznaczenia, zauważymy że oferuje m.in. wyższą rozdzielczość niż Oculus czy Vive. Nie brakuje jednak także niewiadomych — takich jak chociażby czas pracy na baterii.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Przed Qualcommem stoi teraz niełatwe zadanie przekonania do przyszłości produktu poszczególnych producentów. To oni już wkrótce zadecydują o dalszych losach gogli. Wersje referencyjne otrzymają już w czwartym kwartale tego roku i niedługo później okaże się, czy wizja Qualcomma przyczyni się do upowszechnienia takich urządzeń. Cena jest oczywiście nieznana, ale należy się spodziewać nie niższej niż 500 dol.

Źródło: materiały prasowe, Qualcomm

Zobacz więcej artykułów z serii: IFA 2016

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

HTC Vive Cosmos - nowy VR na PC. Data premiery, cena i garść szczegółów Lenovo dorzuci do najdroższej wersji Vibe X3 gogle VR Na YouTube każdy film dopasowany jest do gogli VR NZXT S340 Elite: ekskluzywna obudowa stworzona dla fanów VR Zotac VR Go: finalna wersja plecaka do VR z GeForcem GTX 1070 Gear VR - wirtualna rzeczywistość według Samsunga [kompendium wiedzy] Tak działa rink VR - kontroler do Samsung Gear VR ALICE VR - twórca polskiej przygodówki na OculusRift zdradza sekrety produkcji VR przed Oculusem: Amiga 3000 - wirtualna rzeczywistość, jakiej nie znacie Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji Elysium VR, polskie gogle wirtualnej rzeczywistości – test Gadżetomanii Ludzie mylą VR z rzeczywistością, ale nie chcą się do tego przyznać