Qualcomm Snapdragon VR820: rewolucyjny zestaw VR - nie potrzebuje komputera ani smartfona

Gogle VR nie muszą być jedynie zewnętrznym ekranem, mogą także pracować jako niezależne urządzenia. Tym tropem podążył Qualcomm, prezentując model VR820. Czym już wkrótce chce do nich przekonać producentów?

  1. Do jakiego sposobu użytkowania dedykowane są VR820?
  2. Jaką rozdzielczość matryc oferują?
  3. Ile kamer w nich umieszczono?
  4. Czy posiadają funkcję tłumienia hałasu?

Kompromis o sporych możliwościach

Segment urządzeń do VR zdążył się już podzielić na trzy grupy, zależnie od sposobu ich działania. Pierwsza to niezwykle wydajne rozwiązania takie jak HTC Vive i przeznaczone do współpracy z wydajnymi komputerami PC. Druga to proste gogle, od cardboardów po nieco bardziej złożone, lecz wciąż pasywne konstrukcje, wymagające smartfona do obliczeń i wyświetlania.

Trzecią i kompromisową są gogle samodzielne i bezprzewodowe, uniezależnione od innych urządzeń. Z roku na rok są to konstrukcje coraz bardziej zaawansowane, a zaprezentowany podczas IFA 2016 Qualcomm Snapdragon VR820 jest tego świetnym przykładem. Zastosowane w nim technologie dają spore nadzieje na dalszy rozwój tego typu urządzeń.

Topowy procesor i podwójne 1440p

Za obliczenia odpowiada flagowy produkt producenta, procesor Snapdragon 820 dysponujący układem GPU Adreno 530. Obraz z częstotliwością 70 Hz wyświetlają dwa ekrany AMOLED, każdy o rozdzielczości 1440 × 1440. Komunikację bezprzewodową umożliwia WiFi 802.11ac oraz Bluetooth 4.2. Nie zabrakło wbudowanego żyroskopu, akcelerometru oraz magnetometru.

Gogle wyposażono w dwie pary kamer. Zewnętrzna odpowiada za śledzenie położenia, rozpoznaje gesty oraz analizuje głębię. Z kolei wewnętrzna śledzi ruch gałek ocznych, dzięki czemu renderowany jest tylko ten obszar, na jaki spogląda użytkownik. Headset wyposażono także w cztery mikrofony, które odpowiadają za aktywne filtrowanie i wytłumianie hałasu z otoczenia.

Rozstrzygnięcie w najbliższych miesiącach

Snapdragon VR820 to headset o przemyślanej i zaawansowanej konstrukcji. Nawet porównując go z produktami nieco innego przeznaczenia, zauważymy że oferuje m.in. wyższą rozdzielczość niż Oculus czy Vive. Nie brakuje jednak także niewiadomych — takich jak chociażby czas pracy na baterii.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Przed Qualcommem stoi teraz niełatwe zadanie przekonania do przyszłości produktu poszczególnych producentów. To oni już wkrótce zadecydują o dalszych losach gogli. Wersje referencyjne otrzymają już w czwartym kwartale tego roku i niedługo później okaże się, czy wizja Qualcomma przyczyni się do upowszechnienia takich urządzeń. Cena jest oczywiście nieznana, ale należy się spodziewać nie niższej niż 500 dol.

Źródło: materiały prasowe, Qualcomm

Zobacz więcej artykułów z serii: IFA 2016

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

Zen Zone: relaks na Samsung Gear VR Alienware 17: flagowy laptop z kartami Pascal i Polaris gotowy do VR i gier w 4K W grach na VR najbardziej podoba mi się to, że nie są fotorealistyczne Samsung Gear VR dostanie nowy kontroler: rink VR. Wygląda prawie jak kastet! TechFlash - PornHub w VR, koncert AlunaGeorge w Minecrafcie i nowe Lego Star Wars z głosem Daisy Ridley Oculus ma gest! Warto było wesprzeć Oculus Rift na Kickstarterze Chernobyl VR to polski projekt, który zdobył rozgłos na całym świecie Samsung Gear VR: coraz bliżej premiery w Polsce! Flick VR - świetne zdjęcia w 360-stopniach już na Samsung Gear VR Homido mini to niewielkie gogle VR, które zmieszczą się w kieszeni Jak uruchomiony przez Crytek program VR First zmieni branżę gier? Pytamy twórców Crysisa Capcom, twórca serii Resident Evil i Street Fighter, zainteresowany grami VR