Inteligentne rowery LeEco: wbudowana nawigacja, fitness tracker i komunikator

Po debiucie w samochodach nadchodzi pora na Androida w rowerach. Zadania podjęło się chińskie LeEco, instalując na nowoczesnych jednośladach spory wyświetlacz. Jakie funkcje mają zaoferować entuzjastom?

  1. Jakie podzespoły i system operacyjny zarządzają funkcjami rowerów?
  2. Czy wyposażono je w odtwarzacz muzyki i pulsometr?
  3. Z jakich części będą konstruowane i jaką wagę osiągną?
  4. Kiedy mają pojawić się w sprzedaży?

Futurystyczne rowery w dwóch odsłonach

Nowość zaprezentowano na targach CES, a produkcją zajmie się chińska firma Le.com, wytwarzająca elektronikę pod marką LeEco. Istniejące od 2004 roku przedsiębiorstwo osiągnęło sporą rozpoznawalność jako producent m.in. popularnych smartfonów i telewizorów. Innowacyjne rowery mają być przepustką do kolejnego, lukratywnego segmentu rynku.

Na targach zapowiedziano dwa modele jednośladów: szosowy (Smart Road) i górski (Smart Mountain). Oba stworzono z myślą o rynku amerykańskim, choć ekspansja na inne rynki nie jest wykluczona. Rowery łączą w sobie nowoczesne wzornictwo, najwyższej klasy części i rozwiązania kojarzone dotąd wyłącznie z inteligentną elektroniką.

Oparte na włóknie węglowym i skomputeryzowane

Oba modele wyposażono w 4-calowy wyświetlacz umieszczony w centralnej części kierownicy. Za obliczenia odpowiada 4-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 410 wspierany przez 4 GB pamięci RAM, natomiast energię zapewnia akumulator o pojemności 6000 mAh. System operacyjny to zmodyfikowana wersja Androida w wersji 6.0.

Wśród funkcjonalności wodoodpornego jednoślada (IP54) znalazły się: nawigacja o profilu rowerowym (mapy HERE), odtwarzacz muzyki w trybie online i offline (wbudowane wyjście słuchawkowe), komunikator pozwalający na połączenia z innymi jednośladami LeEco, śledzenie i odtwarzanie tras, alarm przeciwkradzieżowy, pulsometr, kamera, głośnik i wiele innych.

Wariant szosowy waży 8.4 kg, a jego masę zredukowano dzięki wykonaniu z włókien węglowych: ramy Toray T700, widelca, sztycy, kierownicy oraz kół. Z przodu zastosowano pojedynczą przekładnię, tylnią znacznie rozbudowując. Model przerzutek to dobrze znane Shimano Deore, natomiast hamulce wykonano w technologii dual pivot.

Zobacz również: Wideorecenzja: Toshiba Qosmio X770

Model górski waży 12.2 kg i również korzysta z ramy Toray T700 oraz kierownicy z włókien węglowych. Znalazł się tu jeszcze przedni amortyzator SR Suntour XCR Air, a koła otrzymały sporą średnicę 27.5”. Budowa obu przekładni jest zbliżona do wersji szosowej, przerzutki są identyczne, wzmocniono jednak zastosowany tutaj mechanizm hamulców hydraulicznych.

Odważne spojrzenie w przyszłość

Choć dziś oba rowery mogą wydawać się jedynie ciekawostką dla zamożnych entuzjastów, niewykluczone że tak będzie wyglądać przyszłość w branży jednośladów. Wskazuje na to rozwój innych urządzeń i oczekiwania samych cyklistów, a wśród nich prezentacja na CES spotkała się ze sporym zainteresowaniem.

Na futurystyczne urządzenia przyjdzie jednak Amerykanom sporo zaczekać, gdyż ich rynkowy debiut zapowiedziano dopiero na drugą połowę bieżącego roku. Ze względu na odległy termin sprzedaży nie ujawniono jeszcze dokładnych cen, jednak należy się spodziewać że rowery uplasują się w segmencie premium.

Źródło: materiały prasowe, LeEco

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Technologie:

8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Xanadu - zapomniany przodek WWW. Kto naprawdę wymyślił hipertekst? Bezpowrotnie tracimy dane. Nic po nas nie zostanie – ostrzega wiceprezes Google’a V3 - mordercza stonoga Hitlera. Największe działo drugiej wojny testowano w Międzyzdrojach Nurkujące drony i łodzie jak statki kosmiczne. Niezwykły sprzęt do podróży pod wodą „Das Marsprojekt”. Marsjańska misja Wernhera von Brauna z 1952 roku Jak prasa pisała o Internecie w 1988 roku? Quiz Gadżetomanii: Kto to powiedział? Dopasuj cytaty do znanych postaci! Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Kosmiczne technologie, których używamy na co dzień Tego używaliśmy przed internetem. Skazane na zapomnienie stare nośniki danych Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu? Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Tego się po Apple nie spodziewałeś. 13 nieznanych faktów Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Algorytm zabijania. Skynet istnieje i dzięki big data decyduje, kogo trzeba uśmiercić Za kulisami rezerwacji online. Jak kupić tani bilet? Jak odzyskać hasło ukryte za gwiazdkami?

Popularne w tym tygodniu:

Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Zegarek NIWA: unikalny zegarek wyświetlający czas na lampach NIXIE 8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? KiwiCard: pomysłowy Bluetooth tracker w formie karty kredytowej Optane SSD DC P4800X: pierwszy dysk Intela z pamięcią 3D XPoint Washwow: mobilna pralka wykorzystuje prąd zamiast detergentu Epson PaperLab: biurowe urządzenie do wydajnego recyklingu papieru Adata SD600: szybki zewnętrzny dysk SSD z układami 3D NAND LG 32UD99: monitor 32” z 4K i HDR trafił do pierwszych sklepów CAMEO360: najmniejsza kamera sferyczna 4K na świecie SHFT IQ: wirtualny trener biegania korzystający ze sztucznej inteligencji ET Mini: mobilny projektor z bezprzewodowym strumieniowaniem wideo