uSens Fingo: sterowanie dłońmi w VR dedykowane urządzeniom mobilnym

Interakcje w VR już wkrótce mają być intuicyjne i satysfakcjonujące. Nie chodzi jednak o kolejne rozwiązania dla flagowych urządzeń, a o produkt dla mobilnej części graczy. Jakie możliwości ma oferować niewielkie akcesorium Fingo?

  1. Kto stworzył nowatorski produkt?
  2. Jakimi parametrami pracy się charakteryzuje?
  3. W ilu wersjach wyposażenia będzie oferowany?
  4. Z iloma modelami headsetów jest obecnie kompatybilny?

Mobilny VR na bocznym torze

Branża VR rozwija się z ogromną dynamiką, jednak nietrudno zauważyć że wiele z premierowych produktów i akcesoriów to urządzenia flagowe bądź z takowymi kompatybilne. Wirtualna rzeczywistość w mobilnej odsłonie przez wielu producentów jest traktowana jako budżetowy substytut, przez co o innowacjach w tej dziedzinie słyszymy niewiele.

Już wkrótce mobilni gracze mogą jednak zyskać istotne udogodnienie w prowadzonych rozgrywkach. Oficjalnie zapowiedziano akcesorium o nazwie Fingo, stworzone i rozwijane przez startup uSens, z siedzibą w USA i oddziałami w Chinach. Ich produkt ma być najbardziej intuicyjnym sposobem kontroli, jaki powstanie dla smartfonowych gogli.

Śledzenie nie tylko dłoni

Zakładany na headset Fingo wyposażono w technologię śledzenia dłoni w czasie rzeczywistym, zarówno w AR jak i VR. Ma ona umożliwić szybką i precyzyjną interakcję przy pomocy ruchów dłoni i nadgarstka, śledzonych przez zestaw czujników. Akcesorium dysponuje kątem widzenia 90°, zasięgiem pracy 5 metrów i rejestrowaniem powyżej 60 kl/s.

Fingo nie śledzi wyłącznie dłoni – jest w stanie także rozpoznawać ruchy głową oraz przemieszczanie się użytkownika. Produkt powstanie w trzech wersjach: podstawowej, Color oraz Power. Druga z nich została rozbudowana o dodatkowe kamery dedykowane AR, a topowa posiada wbudowany procesor Snapdragon. Wszystkie pracują pod kontrolą otwartego oprogramowania.

Niepewna przyszłość ciekawego pomysłu

Na wyrokowanie o dalszych losach Fingo jest jeszcze o wiele zbyt wcześnie, choć już na tym etapie cieszy fakt, że mobilna odmiana AR/VR nie przez wszystkich producentów sprzętu jest ignorowana. Tkwi w niej przecież spory potencjał.

Aktualnie gogle są kompatybilne wyłącznie z Google Cardboard oraz Gear VR, ale twórcy będą zabiegać o współpracę z największymi markami. O przyszłości Fingo zdecydują w największej mierze właśnie negocjacje z rynkowymi potęgami, a także odzew developerów.

Źródło: materiały prasowe, uSens

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

Oculus Medium: intuicyjne i precyzyjne modelowanie obiektów 3D w VR Project Alloy: bezprzewodowy headset VR z technologią Intel RealSense HTC Vive z adapterem od Tpcast działają w pełni bezprzewodowo Zotac VR Go: finalna wersja plecaka do VR z GeForcem GTX 1070 Dlodlo V1: kompaktowe gogle VR o wyglądzie okularów przeciwsłonecznych NZXT S340 Elite: ekskluzywna obudowa stworzona dla fanów VR Epson Moverio: okulary do rozszerzonej rzeczywistości jeszcze w tym roku Qualcomm Snapdragon VR820: rewolucyjny zestaw VR - nie potrzebuje komputera ani smartfona Alienware 17: flagowy laptop z kartami Pascal i Polaris gotowy do VR i gier w 4K Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji Mobilne karty graficzne NVidia Pascal: VR, FullHD i 4K nareszcie w zasięgu PlayStation VR, Oculus Rift czy może HTC Vive? Przetestowałem wszystkie i mam faworyta! Chernobyl VR to polski projekt, który zdobył rozgłos na całym świecie Nowe gogle VR Razera, OSVR HDK 2: niska cena, duże możliwości. To groźny konkurent dla Oculus Rift i HTC Vive Samsung Gear VR: wirtualna rzeczywistość zamiast bajki na dobranoc Porno VR: kto i w jaki sposób tworzy dźwięki do filmów? Illusion VR: poznajcie pierwszy kombinezon do wirtualnego seksu TechFlash - PornHub w VR, koncert AlunaGeorge w Minecrafcie i nowe Lego Star Wars z głosem Daisy Ridley Wszystko o Oculus Rift: cena, data premiery, wymagania techniczne, najlepsze gry Sposoby na chorobę symulatorową Najlepsze gry i aplikacje na Samsung Gear VR Jak uruchomiony przez Crytek program VR First zmieni branżę gier? Pytamy twórców Crysisa ALICE VR - twórca polskiej przygodówki na OculusRift zdradza sekrety produkcji Homido mini to niewielkie gogle VR, które zmieszczą się w kieszeni