Project Alloy: bezprzewodowy headset VR z technologią Intel RealSense

Rynek gogli VR to nie tylko Oculus i Wive. Technologia rozwijana przez Intela ma zapewnić rozgrywkę bez kabli i kontrolerów, dysponując przy tym dużą mocą obliczeniową. Czym ma się różnić od popularnych konkurentów?

  1. W jaki sposób ma działać rzeczywistość połączona?
  2. Czy headset wymaga zewnętrznych kamer w pomieszczeniu?
  3. W jaki sposób odbywa się interakcja z obiektami cyfrowymi?
  4. Jaką specyfikację ma mieć finalna wersja nowatorskich gogli?

Odmienne spojrzenie na rozgrywkę VR

O Project Alloy świat usłyszał 16 sierpnia bieżącego roku na Intel Developer Forum w San Francisco. Intel zademonstrował wówczas prototyp swojego stworzonego od podstaw headsetu VR. W jego konstrukcji wykorzystano znaną już technologię Intel RealSense, zoptymalizowaną do zastosowań w VR. Postawiono również na nowy typ interakcji: rzeczywistość połączoną.

W praktyce ma to oznaczać zupełnie nowe podejście do wyświetlania obrazu. Użytkownik nie będzie od świata odcięty (jak w Oculus i Vive), elementy cyfrowe nie będą również na rzeczywisty obraz nanoszone jak w HoloLens Microsoftu. Odbywa się to dokładnie odwrotnie – części naszego otoczenia z prędkością rzędu milisekund trafiają do cyfrowo generowanej rzeczywistości.

Żadnych kabli, zewnętrznych kamer i kontrolerów

Innowacji jest znacznie więcej: cały headset jest urządzeniem dysponującym własną jednostką obliczeniową (HMD), dzięki czemu nie wymaga żadnych połączeń przewodowych. Intel zrezygnował również z zewnętrznych czujników/kamer wokół gracza, opierając się wyłącznie na wbudowanych czujnikach i kamerze z RealSense.

Obędzie się także bez kontrolerów – w rzeczywistości połączonej wchodzimy w interakcje z wirtualnymi obiektami po prostu przy użyciu dłoni. Nie musimy się przy tym obawiać o zderzenia z rzeczywistymi obiektami: gdy tylko znajdziemy się zbyt blisko przeszkody, gogle wyświetlą ją aby zapobiec kolizji.

Software dla innowacyjnego urządzenia powstaje we współpracy z Microsoftem. Z kolei cały Project Alloy docelowo ma być platformą referencyjną o otwartym oprogramowaniu, na bazie której mają powstać finalne wersje producenckie.

Finalna specyfikacja robi wrażenie

Aktualna wersja headsetu dysponuje procesorem Intela 6. generacji (Skylake) oraz pomocniczym CPU z serii Atom (rozpoznawanie obrazów). Na froncie umieszczono dwie kamery R200 RealSense. Do czasu premiery deweloperskiej w drugiej połowie 2017 roku ma się to znacznie zmienić.

Docelowym procesorem stanie się najnowszy Kaby Lake, a obok niego układ marki Movidius, przejętej niedawno przez Intela. Dwie kamery R200 zastąpi pojedyncza z serii 400, a wśród kilku wariantów konfiguracji pojawią się również wyposażone w dodatkową kartę graficzną.

Finalna waga headsetu ma się zamknąć w okolicach 750 gramów, włączając w to wymienny akumulator. O cenach i bardziej precyzyjnych datach Intel jeszcze nie informuje, ale trudno mu się dziwić: przed Project Alloy jeszcze długa droga.

Źródło: materiały prasowe, Intel

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

HTC Vive z adapterem od Tpcast działają w pełni bezprzewodowo Zotac VR Go: finalna wersja plecaka do VR z GeForcem GTX 1070 Dlodlo V1: kompaktowe gogle VR o wyglądzie okularów przeciwsłonecznych NZXT S340 Elite: ekskluzywna obudowa stworzona dla fanów VR Epson Moverio: okulary do rozszerzonej rzeczywistości jeszcze w tym roku Qualcomm Snapdragon VR820: rewolucyjny zestaw VR - nie potrzebuje komputera ani smartfona Alienware 17: flagowy laptop z kartami Pascal i Polaris gotowy do VR i gier w 4K Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji Mobilne karty graficzne NVidia Pascal: VR, FullHD i 4K nareszcie w zasięgu PlayStation VR, Oculus Rift czy może HTC Vive? Przetestowałem wszystkie i mam faworyta! Chernobyl VR to polski projekt, który zdobył rozgłos na całym świecie Nowe gogle VR Razera, OSVR HDK 2: niska cena, duże możliwości. To groźny konkurent dla Oculus Rift i HTC Vive Samsung Gear VR: wirtualna rzeczywistość zamiast bajki na dobranoc Porno VR: kto i w jaki sposób tworzy dźwięki do filmów? Illusion VR: poznajcie pierwszy kombinezon do wirtualnego seksu TechFlash - PornHub w VR, koncert AlunaGeorge w Minecrafcie i nowe Lego Star Wars z głosem Daisy Ridley Wszystko o Oculus Rift: cena, data premiery, wymagania techniczne, najlepsze gry Sposoby na chorobę symulatorową Najlepsze gry i aplikacje na Samsung Gear VR Jak uruchomiony przez Crytek program VR First zmieni branżę gier? Pytamy twórców Crysisa ALICE VR - twórca polskiej przygodówki na OculusRift zdradza sekrety produkcji Homido mini to niewielkie gogle VR, które zmieszczą się w kieszeni Elysium VR, polskie gogle wirtualnej rzeczywistości – test Gadżetomanii Polscy twórcy gier zainteresowani VR. "Czekamy na pierwszy hit"