HTC Vive z adapterem od Tpcast działają w pełni bezprzewodowo

Największa niedogodność headsetów do VR została właśnie zniwelowana: niewielki adapter firmy Tpcast umożliwia w pełni bezprzewodową rozgrywkę. Czy rzeczywiście udało się to osiągnąć bez konsekwencji w postaci opóźnień?

  1. W jaki sposób HTC zachęciło do stworzenia adaptera?
  2. Czy transmisja obrazu obarczona jest dużymi opóźnieniami?
  3. Jaki jest jego czas pracy na baterii?
  4. W jaki sposób akcesorium można nabyć?

Skuteczna inicjatywa HTC

O poniewierających się pod nogami przewodach pamięta każdy, kto z goglami VR miał styczność. Mało kto spodziewał się jednak w najbliższym czasie rozwiązania, gdyż logika sugerowała konsekwencje w postaci opóźnień przesyłu danych. Komputer i headset wymieniają je przecież między sobą w naprawdę ogromnych ilościach.

Przełom przyniosła jedna z 33 marek, biorących udział w Vive X Accelerator: uruchomionym latem projekcie HTC. Przewidywał on inwestycję producenta w wysokości 100 mln dol. w podmioty tworzące akcesoria do gogli Vive. Najciekawszy jak dotąd produkt, czyli dopinany do headsetu adapter łączności bezprzewodowej, stworzył startup Tpcast.

Marginalne opóźnienia i skromna bateria

Alvin W. Graylin, szef chińskiego oddziału HTC, chwali akcesorium jako pozwalające na swobodną rozgrywkę „bez odczuwalnej różnicy” w prędkości przesyłu i czasie reakcji na działania gracza. Strona firmy Tpcast jest już precyzyjniejsza i deklaruje „najniższą latencję 15 ms”, co trzeba przyznać jest naprawdę niezłym rezultatem.

Mniej entuzjazmu wzbudza czas pracy na pojedynczym naładowaniu baterii, który ma wynosić 90 minut. W przyszłości do sprzedaży mają trafić także pojemniejsze ogniwa, jednak nie będą już wówczas dopinane do headsetu, a wkładane do kieszeni. Osobliwe, jednak wciąż wygodniejsze od w pełni przewodowego rozwiązania.

Ogromne zainteresowanie użytkowników Vive

W miniony piątek rozpoczęto sprzedaż limitowanej ilości adaptera w cenie 1499 juanów (ok. 220 dol.). Był on dostępny wyłącznie na chińskiej stronie HTC i sprzedał się w… 18 minut. Kolejna partia ma się pojawić jeszcze w grudniu, a do nabywców trafią w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nie wiadomo niestety czy i ewentualnie kiedy adapter mógłby trafić do USA i Europy.

Źródło: materiały prasowe, HTC

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wirtualna rzeczywistość:

Zotac VR Go: finalna wersja plecaka do VR z GeForcem GTX 1070 Dlodlo V1: kompaktowe gogle VR o wyglądzie okularów przeciwsłonecznych NZXT S340 Elite: ekskluzywna obudowa stworzona dla fanów VR Epson Moverio: okulary do rozszerzonej rzeczywistości jeszcze w tym roku Qualcomm Snapdragon VR820: rewolucyjny zestaw VR - nie potrzebuje komputera ani smartfona Alienware 17: flagowy laptop z kartami Pascal i Polaris gotowy do VR i gier w 4K Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji Mobilne karty graficzne NVidia Pascal: VR, FullHD i 4K nareszcie w zasięgu PlayStation VR, Oculus Rift czy może HTC Vive? Przetestowałem wszystkie i mam faworyta! Chernobyl VR to polski projekt, który zdobył rozgłos na całym świecie Nowe gogle VR Razera, OSVR HDK 2: niska cena, duże możliwości. To groźny konkurent dla Oculus Rift i HTC Vive Samsung Gear VR: wirtualna rzeczywistość zamiast bajki na dobranoc Porno VR: kto i w jaki sposób tworzy dźwięki do filmów? Illusion VR: poznajcie pierwszy kombinezon do wirtualnego seksu TechFlash - PornHub w VR, koncert AlunaGeorge w Minecrafcie i nowe Lego Star Wars z głosem Daisy Ridley Wszystko o Oculus Rift: cena, data premiery, wymagania techniczne, najlepsze gry Sposoby na chorobę symulatorową Najlepsze gry i aplikacje na Samsung Gear VR Jak uruchomiony przez Crytek program VR First zmieni branżę gier? Pytamy twórców Crysisa ALICE VR - twórca polskiej przygodówki na OculusRift zdradza sekrety produkcji Homido mini to niewielkie gogle VR, które zmieszczą się w kieszeni Elysium VR, polskie gogle wirtualnej rzeczywistości – test Gadżetomanii Polscy twórcy gier zainteresowani VR. "Czekamy na pierwszy hit" Oculus ma gest! Warto było wesprzeć Oculus Rift na Kickstarterze